Arxiu del blog

divendres, 18 de setembre del 2015

Necessitem l'aire!!!

De moment he deixat aparcat el tema dels tubs. M'ho estic repensant. M'he adonat que els tubs que tinc no sonen prou fort i he comprovat que els que vaig fer en cartró sí que sonen bé. I és que em fa molta mandra embolicar-me a fer-los tots de nou. Així que seguirem endavant tal com està doncs del que es tracta és que tot el sistema funcioni i després ja vindran les millores.

Propera parada: aconseguir un sistema d'aportació d'aire que sigui silenciós. 
Les proves fetes fins ara amb ventiladors fan massa soroll o donen poc aire o massa. Així que provaré un sistema més artesà.
Basat en els bufadors dels rellotges de cucut (https://santiorganeroblog.wordpress.com/tag/cuckoo-pipes/), els dispensadors de fum dels apicultors i el sistema de doble bufador dels orgues de carrer (orguesquimperois.free.fr) m'he posat de cara a la feina





En lloc d'usar el "polipiel" aquest cop tiro del troç de mantel de cuina tipus hule ja que penso que m'anirà millor. 
En la foto següent podem veure les dues cares del sistema. A l'esquerre, els forats per on sortirà el "vent"; a la dreta, els forats d'aspiració.


I amb una mica de feina, heus ací el resultat. Funciona prou bé i n'hauré de fer un altre.


Deixo per a la posteritat una plantilla feta sobre la mateixa fusta.


I aquí podem veure els dos bufadors instal·lats a la fusta que connectarà amb el dipòsit regulador.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada