Arxiu del blog

diumenge, 14 d’abril del 2013

Penèlope, l'afònic

Pel títol ja us ho suposareu, oi?
Abans de res anem a seguir la cronologia dels darrers avenços i fracassos del projecte.

Primer em vaig decidir a refer la part superior de l'orgue ja que la base que tenia preparada estava molt malmesa i així resituava els forats s'arcord a les grapes que mantenen junts els tubs:


Forats de 25 mm per la part superior del tauler fins aproximadament la meitat del seu gruix. Per sota, de 8 mm i lleugerament avellanats. Potser és el primer cop que estic prou satisfet del resultat així que m'animo a mostrar tots els tubs que tinc fets i sorprenentment, sense l'ajuda de cap tipus d'adhesiu o res per l'estil, tot es subjecta prou bé.


I què tal queda amb la resta?



Només queda una cosa per provar abans de continuar: tancar la secreta i provar de fer-hi passar l'aire....



Sí que passa l'aire i massa!!!

Està afònic!!!!!!!

Les vàlvules no tanquen, especialment les de les notes "blanques"; l'aire passa per TOTS els forats simultàniament i així no sóna cap dels tubs.

O sigui, toca desmuntar i toca revisar per saber perquè no tanquen les vàlvules  :-(
Potser, i és una hipòtesi, el feltre no fa prou bé el tancament i m'hauré d'espabilar per trobar la solució amb algun altre material.

I això que havia complert amb la tradició, la de posar el nom del constructor -provisionalment- a l'interior:




Després d'aquest fracàs a casa m'han preguntat: ho deixes córrer?
NO!!! Si és necessari tornaré a començar, aprofitant o no les peces però d'una cosa n'estic convençut és que haig de fer funcionar, encara que mínimament, aquest orguenet de cara a poder afrontar la construcció d'un de més gran, amb millors eines i més ben acabat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada