Arxiu del blog

dijous, 2 de maig del 2013

Comencem a fer-ho millor?

L'he desfet tot !

Ara toca refer les parts que fan que el secret no funcioni com cal.

Pas 1 : localitzar un material equivalent a la "piel baldés", és a dir, pell de cabrit. En una ferreteria a prop de casa he trobat mantel d'hule a 11 eur/m que s'hi assembla força:

Com es pot veure, he aplicat el mètode d'encolar la "pell" a les "ventilles" fent una cua i així eliminar la tija que les subjectava. Dues pells per baix i una per dalt.

El resultat és:

Ara ja les tinc totes així.

Pas 2: la caixa de vents i el teclat.

Definitivament el teclat que vaig fer presenta molts problemes així com la caixa de vents on, per posar un exemple, reduiré el diàmetre dels forats de pas de l'aire per garantir-ne l'estanqueïtat.

Avui mateix he comprat fusta de contraxapat per fer-los de nou. Pel teclat intentaré seguir l'apunt 1156 (tom 3r, pàg 305).

Aquest cop m'ajudaré d'una "astúcia" llegida al Tafall. Bé, de fet, aprofitaré la figura que apareix al tom 3 un cop ampliada degudament per donar l'amplada requerida (164 mm per a les 12 notes naturals segons el Manual) tot i que el "mestre" diu que s'ha de fer un regle per marcar-lo (aleshores no tenien impressores com avui en dia ;-) :


He pogut comprovar, amb il·lusió, que les mides s'ajusten a les "ventilles". Ja veurem amb què em trobaré però penso que pot ser un bon recomençament!

Podeu veure una primera prova amb el nou material (quan enfrontes la cara peluda de les "pells" s'atrauen com un imant o un velcro):


Ja tinc ganes de continuar. Torno a estar engrescat!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada