Arxiu del blog

dimarts, 30 de juliol del 2013

Li tinc el peu al coll: ja sona!

Sembla que comencem a anar bé!

He aconseguit tancar el secret fent diverses modificacions:

Les molles imperdibles que feia servir fins ara no donaven prou força així que n'he posat d'una mida més gran.

En la versió anterior, les molles es torçaven així que m'he decidit per muntar una guia que les deixi a lloc i sembla que ha estat una bona idea.


També he canviat la forma de transmetre el moviment fins el teclat. He preparat uns reenviaments amb filferro de llautó i m'he fet un estri per deixar-ho més o menys a la mateixa mida. 


Tal com es pot veure, aquests filferros passen per unes guies fetes a la fusta. Val a dir que aquí vaig cometre una errada i em vaig refiar dels "centres" de les ventalloles per marcar les guies i després ha calgut ajustar-ne la seva posició. En una versió posterior ho tindré en compte.



Finalment, vaig tapar el secret (escrivint al seu interior el meu nom, la data i el de l'orgue, com és preceptiu) posant-hi una junta abans de cargolar-la. Està feta amb el material on van embolcallats els electrodomèstics quan son nous i no deixa passar l'aire.


Vaig instal·lar el tub d'entrada d'aire i després vaig posar cinta de pintor a totes les juntes per guanyar en estanqueitat, per si de cas.


Una prova bufant amb la boca em va demostrar que el sistema era viable.

El següent pas, posar un tub sonor aguantat amb la mà i a veure què passava... Fen servir una manxa d'aire de les de càmping, sortia vent però de so, res de res així que vaig passar al pla "B", una bomba d'aire, també de càmping però amb molta més força.


No vaig fer fotos del moment, em faltaven mans! però a l'acostar un tub i llevar una de les guies, un so va aparèixer. Funcionava!!!

Animat, tot i el soroll del motor (tema a solucionar), sentint com sortia aire per tot arreu -suposo que les ventalloles no ajusten com jo voldria tot i que no fan sonar cap tub-, vaig anar provant el tub a diversos forats amb resultats diferents. Sembla que algun forat no és prou gran per passar l'aire necessari per fer sonar el tub. Crec que és un tema fàcil de solucionar. 

Vaig provar amb un altre tub, el del DO1 -el més llarg- i no em donava la nota fonamental, em pujava d'octava (o més). Aquest tema ja el tenia llegit al Tafall i sembla que hauré de jugar amb les mides de la boca per corregir-ho.

Per seguir avançant, vaig preparar unes boques fetes de tub de llautó per connectar correctament els tubs que conduiran l'aire del secret al salmer.


Tot i així, caldrà acabar de revisar els forats per poder connectar els tubs i ajustar-ne el so.

Conduit per la il·lusió d'estar superant l'escull del secret al tercer intent, ja he retallat i fresat les tecles blanques (només les pales) i ja li vaig donant voltes a com resoldre el teclat. 



Fins aviat!










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada