Arxiu del blog

diumenge, 17 de novembre del 2013

Continuem amb el teclat

Anem avançant i anem descobrint com no s'han de fer determinades coses. Per a la propera vegada és important recordar que el repartiment del teclat ha de començar des del centre i no des d'un dels laterals (opció que vaig triar i que m'ha donat algun maldecap).


Podem veure la presentació de les primeres tecles un cop encolades. En la foto següent, amb la cobertura blanca feta de cinta de cantos (s'enganxa en calent)


Les tecles negres, tal com vaig fer en versions anteriors estant fumades amb el bufador de lampista i després acabades amb una capa de cola blanca. No queda malament, oi?


El teclat complet al seu bastidor. Aquí és on es pot veure allò que deia del centrat i que hauré de cercar alguna forma imaginativa de solucionar-ho.


Un dels aspectes a tenir en compte i d'acord al que porto llegit, és evitar el soroll de picar fusta amb fusta. Així que he posat feltre a sota de cada tecla del que es fa servir per a les potes de les cadires. A les tecles negres el feltre és fosc.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Navegant per internet vaig trobar una altra forma de fer un teclat, més senzill mecànicament i que es podia fer servir per a orgues molt petits. No em vaig resistir a provar-ho i en un parell de dies, aprofitant material de les antigues versions vaig aconseguir un teclat bastant acceptable i que amb molta probabilitat aprofitaré més endavant


Aprofito i us ensenyo un dels molt dibuixos que vaig fent a mesura que avança el projecte:


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Una altre problema a resoldre era que el teclat es subjectés bé per la part de les frontisses. Un pont de fusta amb una mica de feltre han fet que el conjunt quedi compacte i marca el límit superior del recorregut del teclat (important tenint en compte que les molles estiren cap a dalt les tecles)


Novament, situo provisionalment el teclat per veure cap on anem...


El següent pas serà situar definitivament el teclat lligant-lo amb el secret. He provat de fer  una peça en forma de "S" però he descobert que els clips d'oficina també em poden servir i la mida d'ells és bastant exacte i m'estalvio feia. Una altra cosa serà l'alineació del teclat amb el secret ja que al marcar el teclat i tallar-lo em va quedar més estret que el havia de ser. Nota per la propera: tenir en compte la merma per tall i fer servir serra molt fina perquè impacti el mínim possible.
Com podeu veure el moment s'acosta i veurem quines noves pegues hi trobem però l'aprenentatge que estic fent no té preu davant un nou projecte i tot i que tinc molt clares les deficiències d'aquest orgue i que no serà ni de lluny perfecte, només que aconsegueixi que soni al prémer les tecles em donaré per satisfet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada