Arxiu del blog

diumenge, 2 d’octubre del 2016

El nou secret agafa forma

Ja no fa tanta calor i finalment puc seguir amb el projecte. En el darrer parell de dies he avançat molt i, com no podia ser d'una altra forma, alguna cosa no ha anat per on jo volia.


Enganxant un reforç per les guies de les molles i els reenviaments. 
Aquesta peça va a la part inferior del secret.


Amb l'ajut d'un regle tallo els "sobrants" de les guies.
 Aquesta acció em portarà maldecaps més endavant!!!



Les noves vàlvules ja instal·lades i numerades



Avís per si em copieu: els talls per les guies han de ser més llargs. Tant curtes donen problemes...


Primer assaig de com anirà tot.


Començo a plantejar la caixa


Uns llistons faran de límit per les dues tapes del secret, desmuntables.




Unes marques m'ajuden a fer els forats. fixeu-vos a la següent foto com són de prims.


Amb fil de llautó comprat al Servei Estació preparo els 24 elements. 
Seria millor disposar d'unes alicates de bec rodó. Les meves no el tenen i he patit una mica.



La fusta i la marca em serveixen per tallar-les aproximadament a la mateixa llargada.



Una primera molla, un primer reenviament. L'aspecte del secret és més "de debò"



Seguint la tradició orguenera...signo.


Aquí es pot veure l'acció. 
Tal com havia comentat abans, haver tallat les guies no va ser una bona pensada. 
Per aconseguir que no s'escapi la vàlvula de la guia he hagut de posar un llistó transversalment per limitar-ne el moviment.


Preparant la junta amb "polipiel". He decidit fer-la d'una sola peça i retallant amb cúter a l'interior. Sembla que ajusta força bé. 



Estri per poder manipular les molles. Els orgueners tenen una eina especial però aquest mètode m'ha anat força bé.


Totes les molles posades. Ja començo a detectar alguna cosa a solucionar. 
Crec que a l'haver fer més alta la caixa del secret alguna molla no em fa tanta força com abans. 
Potser hauré de fer-ne un joc nou amb les potes més llargues.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada