Arxiu del blog

diumenge, 11 de novembre del 2012

Les vàlvules del secret

Analitzat el problema em decideixo per fer les vàlvules del secret. Per fer-m'ho més fàcil aniran a la part inferior i això m'ajuda a simplificar el model. Si volgués que anéssin a la part de dalt, m'obligaria a fer un balancí entre el teclat i el secret i no crec que per al meu propòsit sigui massa bona idea.
Deicideixo arrodonir-les amb la intenció que el seu moviment sigui més suau. Més endavant m'adonaré que no és necessari i de fet no ho faré servir...

Marco el centre i li poso un càncam tancat. De pas aprofito per assajar la seva posició (no serà aquesta)

I simulo l'acció del teclat per veurè què tal vaig...
Després de donar-li voltes al tema aquest és el repartiment de les vàlvules al meu secret. Observeu que la corvatura és a dalt. També podeu observar els cartronets que marquen les separacions dels mecanismes.

Cercant solucions econòmiques vaig pensar que amb pinces de papereria solucionaria el tema de les molles de retorn i m'hi vaig posar...

Semblava que la cosa anava bé... però tampoc funcionava tot i la cura de posa-hi feltre a les vàlvules per evitar fuites d'aire. El pont es torçava per la força de les molles i cadascuna tenia la tensió segons el seu entendre. No tots els forats tapaven bé, les vàlvules no seguien l'eix i calia passar al pla "B".
I vaig pensar en un altre tipus de molla:

Exacte! una agulla imperdible. I a sobre s'assembla al que es posa als secrets de debò!!.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada